Laserowe Oko

iLasik w Turcji

Czym Jest iLasik?

Na świecie 80% przeciętnych ludzi ma wadę refrakcji. Chirurgia refrakcyjna jest stosowana od 1980 roku, a metoda laserowa jest metodą, która daje najbardziej wiarygodne wyniki w leczeniu wad refrakcji. Wraz z rozwojem technologii, wady refrakcji takie jak krótkowzroczność (trudności w widzeniu z daleka), nadwzroczność (trudności w widzeniu z bliska), astygmatyzm (rozmycie obrazu) mogą być leczone laserowo. Celem leczenia laserowego jest podniesienie jakości życia ludzi i zapewnienie im bardziej komfortowego życia. Obecnie najczęściej stosowaną na świecie metodą leczenia wad refrakcji jest metoda iLasik (Laser Assisted insitu Keratomilluesis). Metoda ta jest specyficzna dla danej osoby i jest wykonywana zgodnie z budową oka pacjenta w wyniku szczegółowych badań.

Rodzaje iLasik

iLASIK jest również nazywany Femto-Wavefront-LASIK! Wavefront odnosi się do kontrolowanego połączenia LASIK i Femto-LASIK.

Analiza czoła fali (aberrometria)

Aberrometr to urządzenie medyczne znane jako analiza czoła fali. Służy do precyzyjnego określania obiektywnych i ilościowych odchyleń ludzkiego oka. Dyscyplina pracy

aberrometru jest następująca: najpierw światło jest wysyłane do oka. Następnie jest ono precyzyjnie zbierane w siatkówce.

Fasada falowa mierzy światło odbite od ponad 200 punktów w oku. W tym celu wykorzystuje małe czujniki optyczne. Rejestrowany jest błąd odbicia światła. Następnie jest on wprowadzany do mapy czoła fali. W przypadkach, gdy w oku nie ma wad, światło jest odbijane w taki sam sposób, jak w przypadku Wavefront, ale w przypadkach, gdy w oku występuje wada, odbite światło tworzy nieregularny front fali. Nieregularności te mogą być spowodowane błędem mocy refrakcyjnej i innymi efektami, które zakłócają jakość obrazu, zwanymi odchyleniami wysokiej jakości.

Cięcie rogówki laserem femtosekundowym

Femto LASIK działa pod kontrolą komputera. Bezkontaktowy laser femtosekundowy tradycyjnie zastąpił ręczny mechaniczny mikrokeratom LASIK. Laser femtosekundowy

koryguje wysokie krzywizny rogówki (astygmatyzm Keratotomia) poprzez wszczepienie wewnątrzrogówkowych segmentów pierścieniowych i przeszczep rogówki. Laser femtosekundowy gwarantuje lepsze gojenie się ran. Cięcie laserowe nie powoduje prawie żadnych odchyleń. Dlatego Femto LASIK daje lepsze wyniki. Zapobiega powikłaniom związanym z regulacją. W związku z tym zwiększa bezpieczeństwo operacji.

Eximerlaserowa korekcja czoła fali

System lasera excimerowego łączy w sobie w pełni automatyczne rozpoznawanie tęczówki, zmienne skanowanie punktowe i zmienną częstotliwość impulsów lasera. W ten sposób zapewnia indywidualne leczenie. Laser ekscymerowy został opracowany pod koniec lat 70- tych. Wytwarza on promieniowanie w zakresie długości fal ultrafioletowych. Impulsy świetlne są przesyłane w wyładowaniu wysokonapięciowym o napięciu 25 000 V w stanie energetycznie stymulowanym. Odbywa się to w mieszaninie gazów pod wysokim ciśnieniem. Specjalna optyka sterowana komputerowo generuje impulsy laserowe. Są one

rozprowadzane na rogówce. W ten sposób eliminowane są problemy takie jak

krótkowzroczność i dalekowzroczność, krzywizna rogówki i osiągane jest pożądane modelowanie.

Przed operacją iLasik

Przed zabiegiem okulista sprawdza ogólny stan zdrowia pacjenta. Przed operacją przeprowadzane jest specjalne badanie pacjenta w celu ustalenia, czy pacjent nadaje się do operacji.

Pacjent jest informowany o procesie operacji i możliwym ryzyku, a decyzja o operacji jest podejmowana po uzyskaniu zgody pacjenta. W dniu operacji pacjent nie powinien nakładać makijażu wokół oczu.

W dniu operacji okulista decyduje, czy i w jakim stopniu zastosować leki rozrzedzające

krew. Jeśli istnieją inne kwestie, na które pacjent powinien zwrócić uwagę przed operacją, okulista poinformuje o nich pacjenta.

Po operacji iLasik

Po zabiegu zostanie przeprowadzona pierwsza kontrola, a na oko zostaną założone okulary ochronne. Można używać kropli do oczu po zdjęciu okularów i spać w nich w nocy. W ciągu pierwszych 5 godzin po operacji w oczach obserwuje się łzawienie, wrażliwość i uczucie ciała obcego.

Tego samego dnia zaleca się, aby nie dotykać oczu i odpoczywać. Można zamknąć oczy i zrelaksować się w przyciemnionym otoczeniu. Jeśli uczucie pieczenia jest silne, można użyć tabletek przeciwbólowych. Wodę wypływającą z oczu można wytrzeć z policzków, nie dotykając powiek. Wydzielina łzowa może również powodować łzawienie z nosa i katar i jest spodziewana po operacji.

Jeśli zalecane jest stosowanie leków, należy zgłosić się na badanie kontrolne dzień po ich zastosowaniu.Pierwszego dnia zalecam moim pacjentom stosowanie kropli z antybiotykiem, sterydem i sztucznymi łzami co godzinę od momentu pójścia do domu do snu. Pomiędzy każdą kroplą powinno upłynąć co najmniej 5 minut, aby krople osiągnęły pełny poziom działania. Przed pójściem spać zaleca się zażycie podanej tabletki nasennej.

Drugi dzień operacji i później

Rano w dniu operacji należy zdjąć okulary ochronne, zakroplić krople do oczu i zgłosić się do kontroli o wyznaczonej godzinie, bez mycia twarzy. Szczególnie po operacjach takich jak ilasik, krew może być widoczna w białej części oka. Nie jest wymagane żadne dodatkowe leczenie tych plam krwi, które zmniejszą się samoistnie w ciągu kilku tygodni.

iLasik w Turcji Proces

15 Minuty

iLasik w Turcji FAQ

Po operacji iLasik można wrócić do kraju. Lepiej byłoby jednak pozostać tutaj przez jeden dzień ze względu na ryzyko wystąpienia komplikacji. Po upływie doby, jeśli wszystko jest w porządku, można wrócić do kraju.

Należy stawić się w dniu operacji. Nie trzeba przyjeżdżać na kilka dni przed operacją. Jeśli jednak zaplanowałeś wycieczkę, możesz przyjechać wcześniej.

Do zabiegu kwalifikują się osoby w wieku powyżej 18 lat. Ponadto należy mieć stabilny wzrok przez rok poprzedzający operację i nosić odpowiednie i stabilne okulary/soczewki kontaktowe przez co najmniej dwa lata. Procedura nie jest odpowiednia dla kobiet w ciąży lub karmiących piersią.

Najczęstsze powikłania obserwowane podczas tej operacji są na ogół następujące: suchość oczu, odblaski, aureole i podwójne widzenie, niedostateczne korekcje, nadmierne korekcje i astygmatyzm. Jednak prawdopodobieństwo wystąpienia tych powikłań w przypadku operacji wykonywanych przez doświadczonego lekarza w tej dziedzinie jest dość niskie.

Pacjenci z chorobami autoimmunologicznymi nie są odpowiednimi kandydatami do tej operacji. Ponieważ osoby te są bardziej podatne na zespół suchego oka. Suche oko może nie goić się dobrze. Ponadto ryzyko infekcji pooperacyjnej jest wyższe. Osoby z innymi chorobami, takimi jak cukrzyca, reumatoidalne zapalenie stawów, toczeń, jaskra lub zaćma, również nie są odpowiednimi kandydatami do tej operacji.

Po tej operacji pacjenci zauważają natychmiastową poprawę widzenia. Czasami jednak poprawa ta trwa do następnego dnia. Pełne wygojenie oka trwa od trzech do sześciu miesięcy.

Przed zabiegiem lekarz zastosuje znieczulające krople do oczu. Dzięki temu pacjent nie odczuje bólu podczas operacji.

Większość pacjentów widzi wyraźnie w ciągu 24 godzin od zabiegu korekcji wzroku.

Czasami jednak rekonwalescencja trwa od dwóch do pięciu dni. Mogą oni doświadczać niewyraźnego widzenia przez kilka tygodni po operacji.

Jest to leczenie stałe. Zalecamy jednak poddawanie się badaniom lekarskim w określonych okresach.

Proces gojenia po operacji przebiega u każdego inaczej. Jednak u każdego potrzeba kilku tygodni, aby opinia stała się jasna. Aby zachować bezpieczeństwo, należy unikać prowadzenia pojazdów w nocy do czasu ustąpienia zaburzeń widzenia.

Po tej operacji należy odczekać co najmniej 24 godziny, aby umyć twarz. Ponadto przez co najmniej kilka dni należy unikać kontaktu mydła i wody z oczami.

Operacja ta nie uszkadza oka. Jednakże, nawet jeśli jest ona obarczona niskim ryzykiem, czasami pacjenci mogą mieć trwałe problemy z suchym okiem. Ryzyko to jest bardzo małe w przypadku operacji wykonywanych przez doświadczonego lekarza w tej dziedzinie.